Skoda ostateczna: Octavia Scout z napędem na przód zapowiada się wybornie

24 maja 2021
Uterenowione kombi to kwintesencja wszechstronnej funkcjonalności. Szczególnie, gdy... zostanie pozbawione napędu 4x4. Tak jak nowa Octavia Scout.

Uterenowione kombi to kwintesencja wszechstronnej funkcjonalności. Szczególnie, gdy… zostanie pozbawione napędu 4×4. Tak jak nowa Octavia Scout.

Odmiana Scout zadebiutowała w 2007 roku w 2. generacji Skody Octavii. Idea była prosta – podniesione kombi z napędem 4×4 i zestawem osłon z plastiku. Czyli takie Audi Allroad dla ubogich.

Problem polegał na tym, że obecność napędu na 4 koła windowała cenę. Tymczasem Scout z oczywistych względów i tak nie nadaje się na wypady w teren. Za to świetnie sprawdza się poza utwardzonymi drogami, gdzie robotę robią większy prześwit i osłony podwozia.

Czesi w końcu to zrozumieli. I w nadchodzącej generacji (premiera: lipiec 2020) pojawi się bazowa odmiana Scouta bez napędu 4×4. Pod maskę trafi silnik 1.5 TSI o mocy 150 KM, łączony z manualną, 6-biegową skrzynią.

A to wygląda jak idealne rozwiązanie dla osób lubiących zjeżdżać z utartych szlaków, ale bez zbędnej dramaturgii prawdziwego terenu.

Od tego modelu rozpoczęła się przygoda Skody Octavii Scout. Napęd 4×4 – w standardzie.

Xero Leona X-Perience

Warto zauważyć, że grupa Volkswagena już raz wykorzystała ten manewr w innej marce koncernu. Poprzednia generacja Seata Leona X-Perience (czyli hiszpańskiego bliźniaka Octavii Scout) w bazowej wersji miała silnik 1.4 TSI o mocy 125 KM, manualną skrzynię i napęd na przód.

Co istotne, ta odmiana była wyraźnie tańsza od wersji 4×4. Ceny Leona X-Perience 1.4 TSI startowały z poziomu 93 100 zł, podczas gdy najtańsze 4×4 (1.8 TSI, DSG) kosztowało już 124 600 zł. To niebagatelna różnica 33 500 zł! (dane z sierpnia 2018 roku)

Oczywiście za te pieniądze klient dostawał więcej mocy, napęd na 4 koła i skrzynię DSG. Ale z drugiej strony to nie są niezbędne atrybuty samochodu, którego żywiołem są raczej leśne dukty, niż imprezy off-roadowe.

Dlatego zaoferowanie tańszej wersji Octavii Scout to strzał w 10. Niestety jest znacznie drożej, niż w przypadku Seata: Octavia Scout 1.5 TSI (150 KM, FWD, manual) kosztuje od 119 250 zł. Jednak to wciąż o 32 600 zł taniej od wersji podstawowej 4×4 (2.0 TDI 150 KM, DSG).

To naprawdę dobra oferta dla ludzi, którzy potrzebują auta z większym prześwitem lub zwyczajnie chcą wyróżnić swoją Skodę w zalewie flotowych Octavii. Ja jestem na tak!

⬇️ ⬇️ ⬇️ ⬇️ ⬇️

JEŹDZIĆ OBSERWOWAĆ!
Najlepiej w social media 🙂

TwitterFacebookInstagram

Natomiast większy prześwit i osłony podwozia pozwalają odkrywać mniej uczęszczane szlaki (a to już najnowsze wcielenie Octavii Scout).