Zniewalający urok maszyny bez sensu

8 maja 2020
Kiedyś żeby jeździć super-autem typu Lamborghini trzeba było mieć jaja ze stali i umiejętności z toru wyścigowego. Dziś wystarczy mieć sporo zer na koncie. Na szczęście to wcale nie oznacza kastracji z emocji - auta tego typu wciąż chcą zabić swojego kierowcę . Oto najświeższy dowód: Lamborghini Huracán EVO RWD Spyder.

Super-samochody z otwartym dachem są jak szpilki. Niewygodne, niepraktyczne i w ogóle bez sensu. Ale nie oszukujmy się – jedyną rzeczą lepszą od szpilek na nogach modelki Victoria’s Secret są jej nogi – na tobie!

Super-samochody z otwartym dachem są jak szpilki. Niewygodne, niepraktyczne i w ogóle bez sensu. Ale nie oszukujmy się – jedyną rzeczą lepszą od szpilek na nogach modelki Victoria’s Secret są jej nogi – na tobie!

I właśnie tak wygląda sprawa z nowym Lamborghini Huracán EVO RWD Spyder. Ten samochód na pewno będzie potwornie niewygodny w codziennej eksploatacji. Będzie ostentacyjny aż po granicę dobrego smaku. No i nie będzie aż tak sprawny na torze jak odmiana coupe. Ale właśnie dlatego będzie wspaniały!

Bo co my tu mamy? Wolnossące V10, które z 5204 cm³ pojemności generuje 610 KM i 560 Nm momentu obrotowego. To oznacza, że Huracán rozpędza się od 0 do 100 km/h w 3,5 sekundy, a maksymalnie może pojechać 324 km/h. Jest jednak mały problem- to wszystko spada na tylną oś.

Kłębowisko nonsensu

Dlaczego to problem? Przecież tylny napęd to coś, co tygryski lubią najbardziej! No niby prawda, ale w sumie nie do końca. Bo ten dogmat obowiązuje przede wszystkim samochody służące do jazdy na granicy przyczepności. Tymczasem Spyder w nomenklaturze Lamborghini oznacza kabriolet.

A kupowanie kabrioletu po to, żeby wyciskać z niego 100% na każdym zakręcie ma tyle sensu, co pójście do agencji towarzyskiej, żeby się poprzytulać. Niby można, ale z drugiej strony – przecież dało się o wiele lepiej wykorzystać te pieniądze…

Żaden samochód z otwartym dachem nie służy do jazdy. One służą do przybywania. I to przybywania z przytupem! Dlatego lepiej zdecydować się na „zwykłego” Huracána EVO Spyder. Ma napęd na 4 koła, dzięki czemu nie ma ryzyka, że – parafrazując klasyka – upadniesz i sobie ten głupi ryj rozwalisz.

To wszystko sprawia, że Huracán EVO RWD Spyder jest jak kierunkowskazy w BMW – całkowicie bez sensu. Ale właśnie to czyni go niepowtarzalnym i wspaniałym.

Lamborghini Huracán EVO RWD Spyder – dane techniczne, wymiary i cena:

  • silnik: 5204 cm³, V10
  • moc: 610 KM (przy 8 000 obr./min)
  • maksymalny moment obrotowy: 560 Nm ( przy 6 500 obr./min)
  • skrzynia biegów: 7. biegowa, dwusprzęgłowa
  • napęd: tylny
  • 0-100 km/h: 3,5
  • 0-200 km/h: 9,6 s
  • v-max: 324 km/h
  • stosunek mocy do masy: 2,47 KM na kg

Wymiary:

  • długość: 4 520 mm
  • szerokość: 2 236 mm
  • wysokość: 1,180 mm
  • rozstaw osi: 2 620 mm
  • masa własna: 1 509 kg
  • rozkład mas: 40/60 (przód/ tył)

Cena: 810 941 zł*

*cena sugerowana na rynek europejski (175,838 EUR) przeliczona po kursie z dnia 8 maja 2020 roku; cena nie zawiera podatków.